てがみ と アンケート!!

Below is the information about the assignment due Tuesday November 15

Gr.10 Letter to Japanese friend about FIELD STUDIES

フィールドスタディーズについてともだちにてがみをかこう!
Write one page (using genkoyoshi) letter about Field Studies.
Use example letter in p285 for reference.
Make sure to include the following in your letter.
Name of your friend  ______さんへ
Ask how he/she is   お元気ですか. 
Talk about weather  あつい、あたたかい、さむい、すずしい、あめ、
Explain about field studies しゅうがくりょこう(修学旅行)
Write about your trip ( you can use your blog)
Ask him/her some simple questions 
Wish him/her well  
Date     十一月◯◯日
Your name in katakana or kanji (Riki).

Assessment criteria
Writing-message and organization
Writing-Language
Due Date: Tuesday November 15, 2011

Last assignment for the 1st Semester

Tuesday November 15 ~ Friday December 3

p287~297 げんきtextbook
Kanji: Learn the reading and the meaning of 
会社員、電車、新聞、仕事、作る、聞く、休む、言う、読む、思う、次、何
p289 漢字の練習 A & B
Read p290 日本の会社員
Answer the questions in p291

Then you work on your own survey.
Write five questions about one topic/theme.
For example if you choose “SPORTS” your questions might be as below.

私のアンケートはスポーツについてです。
あてはまるものに◯をしてください。Circle the appropriate answer.
「そのた」にまるをした人はあなたのこたえをかいてください。If you circle other, please write your answer.
1好きなスポーツはなんですか?
   サッカー   バスケットボール  やきゅう  バレーボール   テニス  そのた(other)

2あなたは週に何回スポーツをしますか。
   毎日     週に3回    週に1回    時々   スポーツをしない  そのた(other)

3あなたはスポーツを見ますか。
   テレビで見る   試合(しあい)を見に行く  スポーツを見ない そのた(other)

These are 3 example questions. You need 5 questions about the topic/theme you choose.
Topic/theme can be sports, TV drama, entertainment, hobby, favorite artist, food, etc.

Gr.10 アンケート(survey)のリポート  なまえ(         )

1.アンケートを作ります。You will make a survey.
  日本語でしつもんを5つかいてください。five questions
2.クラスの人にアンケートをあげます。give survey sheet to class
3.アンケートをよんで、リポートをかきます。analyze the result
4.アンケートとリポートをていしゅつしてください。submit your survey questions and your report (analysis of the result) Due Wed. Nov.30
5.クラスでリポートを読んで、ディスカッションをします。discussion

Please hand in your questionnaire sheet and the report based on results.
You will read your report in class and we will discuss about the results on
Friday December 2.

Criterion A: Speaking and Listening-message and interaction
Criterion B: Speaking-Language
Criterion C: Writing-message and organization
Criterion D: Writing-Language
Criterion E: Reading comprehension

We will focus on kanji and listening comprehension in December after this discussion. This is the last summative assessment for the 1st semester.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *